Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za láskou až na světa kraj... Vlastně stačí na Karlštejn

14. 09. 2015 9:55:55
A kdy se vydat na cestu? Ideálně v noci. Aby to mělo ty správné grády, tak si dáme menší bojovku. Ta, která přežije Noc na Karlštejně, dostane hubičku od pána nebo kmána. Nejšikovnější obdrží hudlana dokonce od samotného Karla IV.

I několikrát za rok jsou nám schopné televizní stanice nacpat pod nos Podskalského filmovou verzi. Ta pro někoho představuje srdcovku, kterou může vidět klidně stokrát, jiný už znuděně koulí očima. Oběma táborům nesmí uniknout muzikálová verze Městského divadla Brno. Představení Noc na Karlštejně bylo původně určeno (jen) pod širé nebe na Biskupský dvůr, ale vzhledem k podzimnímu počasí jsme všichni rádi, že nemusíme, bičování větrem a deštěm, mrznout venku.

Na první dobrou mě trkla do očí dvouhodinová délka, což na MdBácké tříhodinové maratony není zrovna obvyklý čas. Na druhou dobrou jsem se jen trošičku pozastavila nad režisérem v podobě Igora Ondříčka, ale s multifunkčností Mošova kádru jsem již obeznámena. Pevně rozhodnuta férově neporovnávat s filmem obrátím pozornost k obsazení. Kdo ví, proč si představuji Karla IV. jako převysokého chlapáka? (Jo, vím, že byl prcek, ale prostě představivost nezastavíš.) Proto bych čistě subjektivně prohodila Jaroslava Matějku a Jiřího Macha coby král cyperského a jeruzalémského. Zase bych se však ochudila Machův neodolatelný hlásek (omluva na mé straně, co hlásek, spíš hlas jako zvon), protože Matějka ke zpívání moc prostoru nedostal. Jinak se sázelo na jistotu v podobě Ivany Vaňkové jako královny, Zdeňka Bureše jako arcibiskupa nebo purkrabího v podobě Zdeňka Junáka. Duo Slanina & Zelová (bývalá Březinová) v rolích Peška a Aleny – jako fajn, ale necpala bych je úplně všude, osobně se mi už trochu zajídají. Příjemně překvapila převážně činoherní Pavla Vitázková, jež se asi nejvíce drala do popředí z okruhu vedlejších postav.

Není pochyb, že si s Nocí na Karlštejně Městské divadlo drží svůj vysoko postavený muzikálový standard. Nějaké „ale“ to má. První „ale“, zvuková nedotaženost – konkrétně blbnutí portů (tentokrát haprovala hlasitost). Chápala bych to u premiéry. Chápala bych to dokonce u první inscenace sezóny (zvukaři se musejí aklimatizovat pro prázdninách, což však nebyl tento případ). Další „ale“, scéna. Kulisy jezdily, zvedaly se, vše se měnilo, ale přitom tomu něco chybělo. A poslední velké „ale“, kdyby nezaznívaly Svobodovy nesmrtelné songy, asi bych začala maličko zívat. Tím chci jen říct, že zpívající části vyzněly daleko zajímavěji, protože se v nich všichni pěkně hýbali, což zase vyvažovalo ony klidné, statické a místy trochu nudné činoherní pasáže. Každopádně noc na „mužském“ hradu Karlštejn zvládne přežít (vlastně si užít) každý. Tuhle adrenalinovo-romantickou misi doporučuji zejména všem středoškolákům, protože u maturity jako když najdeš.

Autor: Klára Tesařová | pondělí 14.9.2015 9:55 | karma článku: 5.71 | přečteno: 392x

Další články blogera

Klára Tesařová

Přijít k tanci jako beznohý na parket 2

„Tanec je řeč beze slov.“ (Pamela Brown​) Milá Pamelo, to je sice pěkný, ale já mám občas problém mluvit s lidma jen tak, natož když jim zrovna šlapu na nohy nebo dávám loktem do zubů.

15.10.2017 v 15:10 | Karma článku: 4.76 | Přečteno: 154 | Diskuse

Klára Tesařová

Přijít k tanci jako beznohý na parket 1

Ne. Nechodila jsem na gymplu do tanečních. Ne. Nebyla jsem na maturáku, protože nenávidím šaty a vysoké štekle. Ano! Na mý starý 24letý kolena jsem se rozhodla začít frajerům šlapat na nohy.

23.9.2017 v 16:16 | Karma článku: 8.46 | Přečteno: 401 | Diskuse

Klára Tesařová

Chaplin šlape na plyn

Česká premiéra? Pro Městské divadlo Brno žádná laťka. PEUčko. První evropské uvedení se pomalu, ale jistě stává standardem. A muzikál Chaplin není výjimkou.

23.1.2017 v 10:35 | Karma článku: 12.42 | Přečteno: 293 | Diskuse

Klára Tesařová

Jaro, pivo a čeština

„Támhle! Je tam pedikúra s kroužkem místo čárky,“ komentuje svůj další úlovek Denisa Gottwaldová. Právě se studentkou oboru Český jazyk a literatura Filozofické fakulty Masarykovy univerzity strávím jedno studijní odpoledne.

11.4.2016 v 8:40 | Karma článku: 11.35 | Přečteno: 525 | Diskuse

Další články z rubriky Kultura

Richard Mandelík

Magdalena Veliká, flamenco a nadšení

Jediný koncert Magdaleny Kožené v Praze a já nechybím, leč díky pitomému Ticketportalu zvoravšímu předprodej mám 10. října v Rudolfinu až 7. řadu. Avšak zvuk i vizuální zážitek výtečné.

24.11.2017 v 7:00 | Karma článku: 5.28 | Přečteno: 88 | Diskuse

Karel Sýkora

Exegetické metody musí rozlišovat mezi texty a skutečností

Exegeze je kritické zkoumání jakéhokoli textu, zvláště ale náboženského, jako např. Bible. Samotné slovo exegeze znamená vytažení významu daného textu. A exegeta je pak odborník na exegezi.

24.11.2017 v 5:05 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 51 |

Zdeněk Sotolář

Další okopávání kotníků veřejných škol aneb Káťo, blábolíš!

Dát štulec veřejným školám patří k dobrému tónu. Někteří tzv. novináři moc dobře vědí, že je to sázka na jistotu. Jako Kateřina Perknerová v Deníku.cz.

23.11.2017 v 17:36 | Karma článku: 26.76 | Přečteno: 1159 | Diskuse

Karel Sýkora

Svině a páv – sólo Jiří Černohlávek

Eduard Bass, vlastním jménem Eduard Schmidt, (autor textu písně) byl český spisovatel, novinář, zpěvák, fejetonista, herec, recitátor, konferenciér a textař. Proslul zejména knihami Klapzubova jedenáctka a Cirkus Humberto.

23.11.2017 v 13:58 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 52 |

Helena Herynková

Využijte minulosti, abyste vylepšili budoucnost

Starý muž, jenž přežil holocaust a stvořil hračkářské impérium pro radost všech dětí. Jaké skrývá tajemství? Hračkář, strhující román z překvapivě nového zdroje...

23.11.2017 v 10:27 | Karma článku: 4.72 | Přečteno: 149 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 566

Co by vás tak mohlo zajímat... No, po základce jsem vystudovala znojemské Gymnázium Dr. Karla Polesného, načež jsem přetrpěla jeden semestr na brněnské medicíně. Nyní jsem studentkou Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Píšu hlavně o divadle, ale není to pravidlem.

 

 



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.